Deze feestdagen breng ik door in pyjama met slobsokken

Het is een kerst anders dan andere. We blijven in huis, met minder mensen dan normaal. Klein, sober, rustig, en simpel. Voor mij persoonlijk is dat niet erg, ik ga daar als introvert goed op. Ik pleitte al eerder – in dit artikel – in het invoeren van pyjama feestdagen. Omdat dat zo ontspannend is. Was het eerder een nogal opvallende keuze om tegen het ‘opgeprikte’ van de feestdagen in te gaan, dit jaar zijn we eigenlijk met zijn allen veroordeeld tot thuisblijven. Daarom deel ik nu mijn lijstje met benodigdheden voor een ontspannen pyjama-met-slobsokken kerst.

1. Een fijne pyjama

Zacht, warm, van een fijne stof…

2. Slobsokken

Van die dikke, waarmee je voeten de hele dag heerlijk warm zijn en je beslist de deur niet uit kunt… Behalve dat je ze dan even omwisselt voor gewone sokken tijdens een middagwandeling (overigens: je houdt tijdens die wandeling je pyjamabroek gewoon aan, want: waarom niet?)

3. Een lijstje met kerstmuziek

Liefst met van die oude kerstklassiekers…

4. Fijne thee, of warme chocolademelk

Er zijn veel fijne soorten (kerst)thee en natuurlijk is warme choco met slagroom een klassieker.

5. Een makkelijk te bereiden maaltje

Of, als het je ding is om uren in de keuken te staan, juist een maaltijd waar je al je tijd en energie in kwijt kunt. Pompoensoep met wortel, sinaasappel en gember is een simpele, maar ontzettend voedzame én gezonde maaltijd waar je een lekkere gevulde, warme buik van krijgt.

6. Offline time

Tijd zónder telefoon, mét een fijn boek of een goede film, languit op de bank. Zo kom je de feestdagen ontspannen door.

Maaike Helmer is oprichter van multimedia uitgeverij STRESSED OUT en auteur van het succesvolle boek NIETS, mijn zoektocht naar innerlijke rust in tijden van alles’ (o.a. bekend uit Vrouw/Telegraaf, Grazia, Koffietijd en De Volkskrant).

Stress, of een burn out? Doe de Online Masterclass ‘Effectief omgaan met stress’ van STRESSED OUT, gebaseerd op de meest recente inzichten uit de psychologie, fysiologie en neurologie.  In 7 weken leer je stress te herkennen, voorkomen én op te lossen. Met oefeningen die wetenschappelijk bewezen zijn, écht helpen en een handig digitaal werkboek.

Veel werkgevers vergoeden deze Online Masterclass, omdat hij valt onder persoonlijke ontwikkeling en stressreductie, vraag bij je werkgever naar de mogelijkheden! Meer informatie over deze Online Masterclass vind je HIER.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *