Effectief omgaan met stress

Huidige status
Niet aangemeld
Prijs
69
Begin
Deze cursus is momenteel gesloten.


Inhoud van de Masterclass

Module 1: Inzicht in de rol van stress in jouw lichaam

In module 1 leer je over het effect van stress op ons lichaam en brein. Je krijgt inzicht in jouw stresssignalen en gaat een stressdagboek bijhouden.

Module 2: Copingstijlen – Hoe ga jij om met tegenslagen?

In deze module krijg je uitleg over 7 verschillende copingstijlen. Je ontdekt wat jouw automatische reactie op tegenslagen is en gaat oefenen met het ontwikkelen van jouw copingstijlen. Je gaat ontdekken wat het effect is van deze copingstijlen op stress.

Module 3: Prioriteiten en grenzen

Door middel van verschillende praktische oefeningen ga je ontdekken hoe goed jij voor jezelf opkomt, waar jouw prioriteiten liggen en hoe je grenzen beter kunt aanvoelen. Je ontvangt daarnaast tips om op een prettige manier ‘nee’ te leren zeggen.

Module 4: Rust creëren door prikkels te verminderen

In module 4 krijg je uitleg over verschillende soorten prikkels en over prikkelverwerking. We behandelen tips & tricks voor het verminderen van prikkels. Daarnaast ga je aan de slag om zelf actief prikkels te verminderen gedurende de dag.

Module 5: Leren ontspannen

Een praktische module vol heerlijke ontspanningsoefeningen! Je gaat experimenteren met het ontspannen van je ademhaling, spieren en mindset. Ook geven we tips die je kunt inzetten als je toch nog overprikkeld raakt.

Module 6: Gezonde levensstijl 1: Mindful eten

Een gezonde leefstijl helpt je om stress te voorkomen en er sneller van te herstellen. Je ontdekt wat de wetenschappelijke relatie is tussen voeding en stress. In module 6 ga je daarnaast oefenen met mindful eten.

Module 7: Gezonde levensstijl 2: Bewegen en slapen

In de laatste module ga je aan de slag om van dagelijks bewegen een gewoonte te maken en analyseer je jouw slaappatroon. Je ontvangt effectieve slaaptips om jouw slaapgewoonten te verbeteren en daarmee je stresslevels te verlagen.

Over de expert

 

Roos Vader is Arbeid- en Organisatiepsycholoog en Positief psycholoog.

Naast haar werkzaamheden als psycholoog schrijft Roos artikelen en ontwikkelt ze trainingen rondom persoonlijke en professionele ontwikkeling. Vanuit haar kennis uit de psychologie, wetenschap en haar eigen ervaring met burn out, coacht ze anderen om een gezonde balans te vinden. Daarbij gebruikt ze, naast feitenkennis, graag praktische oefeningen om je te inspireren bezig te zijn met jouw eigen persoonlijke ontwikkeling.

 

 

Veelgestelde vragen

Voor wie is deze Masterclass geschikt?

Deze Masterclass is geschikt voor iedereen die last heeft van stress in het dagelijks leven en hier met praktische oefeningen meer grip op wil krijgen. Je krijg inzicht in stressverhogende factoren en hoe je hier veerkrachtiger mee om kunt gaan. Deze Masterclass kan niet het advies of de behandeling/therapie van een arts vervangen. Zoek daarom bij aanhoudende klachten of problemen altijd hulp.

Hoeveel tijd kost mijn deelname aan de Masterclass?

Elke week zal er 1 module online komen, waarbij je toegang krijgt tot de lessen en opdrachten van die week. Per week ben je tussen de 30 en 60 minuten bezig met het programma.

Er hoort een werkboek bij?

Bij deze Masterclass hoort inderdaad een werkboek. In dit werkboek, dat je opslaat op je eigen apparaat, kun je de oefeningen interactief invullen die bij de modules horen. Het werkboek zal je meer inzicht geven in je eigen patronen en hoe deze te doorbreken.

Wat als ik niet elke week tijd heb?

Dit is geen probleem! De content blijft namelijk in totaal drie maanden lang voor jou beschikbaar. Je kunt het programma dus op je eigen tempo doorlopen, ook als je een week eens wat minder tijd hebt. Het bijbehorende werkboek sla je op op je eigen apparaat, waardoor je jouw gemaakte oefeningen altijd kunt bewaren en terugkijken.

Ik heb een andere vraag, wat nu?

Je kunt iedere vraag over de masterclass stellen via het contactformulier op de website.

Module Content

Uitklappen
Hoofdstuk inhoud
0% Voltooid 0/1 Steps